- Ստեղծագործական աշխատանք (թեման՝ սովորողի ընտրությամբ, ուսուցչի առաջարկով):
Հոգի
Մարդու հոգին լինում է հիմանականում երկու տեսակի՝ բարի և չար: Բարիմարդիկ միշտ օգնում են իրենց բարեկամներին, ընկերներին, երբեք չենհակաճառում մեծերին: Չար հոգի ունեցող մարդիկ կատարում են հակառակն:Բայց իմ կարծիքով կա մարդու հոգու երրորդ տեսակն ,որն ներառում է նշվածերկու տեսակները:Որոնք բարի են , սակայն տարբեր պատճառներով շուտ ենափերից դուրս գալիս և անում կամ ասում են բաներ, որոնք երբեք չէին անիհանգիստ ժամանակ:Մարդկանց հարաբերություններում միշտ պետք է պահել չափի զգացումը:
- Թարգմանական աշխատանք (թեման, բնագավառը՝ սովորղի ընտրությամբ,ուսուցչի առաջարկով):
- Գրաբարյան տեքստերի ընթերցում-ձայնագրում, փոխադրում արդի հայերենի:
Գրաբար
Վարդան Այգեկցի
Կտակ վասն գանձի
Իմաստասէր ոմն աղքատ ունէր ծոյլ որդիս եւ ի ժամ մահուն կոչեաց զորդիսն եւ ասէ.
- Ո՛վ որդեակք, բազում գանձ կայ պահեալ ի հարցն իմոց յայգին մեր, իսկ զտեղին ոչցուցանեմ ձեզ, այլ որ աշխատի ևւ խորագոյն փորէ, նա գտանէ զգանձն:
Եւ յետ մահուն հօրն, սկսան որդիքն ջանալ մեծաւ աշխատութեամբ եւ խորագոյնվարէին, եւ ամէն մէկ իւրն ջանայր, զի ինքն գտցէ զգանձն:
Եւ սկսաւ այգին աճիլ եւ զօրանալ եւ ետ բազում պտուղ եւ ելից զնոսա գանձիւ:
Աշխարհաբար
Որդյակներ ,բազում գանձեր կան պահված ,իմ հայրերի կողմի թողած այգում մեր ,իսկտեղը ցույց չեմ տալիս ձեզ, այլ ով աշխատի և խորագույն փորի ,հենց նրան կգտնիգանձը: Եվ հոր մահից հետո սկսեցին որդիները տանջվել մեծ աշխատասիրությամբ ևխորը փորում էին , ամեն մեկը տանջվում էր այնպես ,որ գտնի գանձը: Եվ սկսեց այգինաճել և հզորանալ ,տվեց բազում պտուղ և լրցրեց նրանց գանձով:
- Ստեղծագործական աշխատանք (թեման՝ սովորողի ընտրությամբ, ուսուցչի առաջարկով):
Անձրև
Երկինքը մռայլ է, անձրև է գալիս:Ծառերը և ծաղիկները ծաղկում են, հողը թացէ, ամպերը խիտ են և սև, տերևները կանաչել են,ամպերը ծածկել են արևին:Թռչունները չեն երգում,կայծակը տանջում է ամպերին և լացացնում:Մարդկանց հոգին մռայլվել է, նրանք կարծում են թե անձրև ավարտ չի ունենա: Թռչուններին ահնար է նկատել երկնքում, աստված գիտի ՝որտեղ են թաքնվել:Անձրևի կաթիլները կարծես ծանոթ մեղեդի են նվագում և չհանձվելով փորձում քնեցնել բոլորին:
Թարգմանական աշխատանք (թեման, բնագավառը՝ սովորղի ընտրությամբ,ուսուցչի առաջարկով):
- Գրաբարյան տեքստերի ընթերցում-ձայնագրում, փոխադրում արդի հայերենի:
8:23 Եւ իբրեւ եմուտ ի նաւն, գնացին զկնի նորա աշակերտքն նորա:
Եվ երբ նա մտավ նավն, գնացին իր ետևից իր աշակերտքներն բոլոր:
8:24 եւ ահա շարժումն մեծ եղեւ ի ծովուն մինչ նաւին ծածկել յալեաց անտի, եւ ինքն ննջէր:
Եվ մեծ շարժումն ծովում ծածկել նավն ալիքներով, և նա քնեց:
8:25 Եւ մատուցեալ աշակերտքն յարուցին զնա եւ ասեն. Տէր, փրկեա զմեզ զի կորնչիմք:
Եվ աշակերտն նրան արթնացրեց և ասաց, որ տեր կփրկի մեզ մահից:
8:26 Եւ ասէ ցնոսա. Ընդէ՞ր վատասիրտք էք, սակաւահաւատք: Յայնժամ յարուցեալ սաստեաց հողմոցն եւ ծովուն, եւ եղեւ խաղաղութիւն մեծ:
Եվ նա ասեց բոլորին: Դուք վատասիրտ եք, սակավահավատք: Հետո նա կանգեց հանգստացրեց հողմին և ծովին, և տիրեց մեծ խաղաղություն:
8:27 Եւ մարդիկն զարմացան, եւ ասէին. Որպիսի՛ ոք իցէ սա, զի եւ հողմք եւ ծով հնազանդին սմա:
Եվ մարդիկ զարմացան և ասեցին: Որ մեկն ինձ ասեց, որ հողմը և ծովն հնազանդ են իրեն:
- Ստեղծագործական աշխատանք (թեման՝ սովորողի ընտրությամբ, ուսուցչի առաջարկով):
Ներելու ունակություն
Ներել, ասում են, որ ներում են ամենաուժեղ անձնավորությունները, մեծահոգիմարդիկ:Լսել եմ, որ սխալվելը մարդկային հատկանիշ է , բայց սխալդխոստովանելը գերմարդկային:Իհակե, եթե ինքդ ես սխալվել, ամոթ բան չէներողություն խնդրելը, բայց երբ քեզ են վիրավորում , կարծում եմ պետք չէարագ ներել և հաշտվել, պետք է պայքարել ու ստիպել դիմացինիդ իր սխալըխոտովանել, եթե միանգամից ներմում ես , ըստ ինձ դա թուլության նշան է, ոչթե մեծահոգության:
Ներել, ասում են, որ ներում են ամենաուժեղ անձնավորությունները, մեծահոգիմարդիկ:Լսել եմ, որ սխալվելը մարդկային հատկանիշ է , բայց սխալդխոստովանելը գերմարդկային:Իհակե, եթե ինքդ ես սխալվել, ամոթ բան չէներողություն խնդրելը, բայց երբ քեզ են վիրավորում , կարծում եմ պետք չէարագ ներել և հաշտվել, պետք է պայքարել ու ստիպել դիմացինիդ իր սխալըխոտովանել, եթե միանգամից ներմում ես , ըստ ինձ դա թուլության նշան է, ոչթե մեծահոգության:
2.Թարգմանական աշխատանք (թեման, բնագավառը՝ սովորղի ընտրությամբ, ուսուցչի առաջարկով):
Խնդրեցէ՛ք՝ եւ տացի ձեզ, հայցեցէ´ք՝
եւ գտջիք, բախեցէ´ք՛ եւ բացցի ձեզ։
Զի ամենայն որ խնդրէ՛ առնու, եւ
որ հայցէ` գտանէ, եւ որ բախէ` բացցի նմա։
եւ գտջիք, բախեցէ´ք՛ եւ բացցի ձեզ։
Զի ամենայն որ խնդրէ՛ առնու, եւ
որ հայցէ` գտանէ, եւ որ բախէ` բացցի նմա։
Խնդրեցեք և կտա ձեզ, փնտրեցեք և կգտնեք
Բախեցեք և կբացվի ձեր առաջ։
Որովհետև ով խնդրում է ստանում է։
Եվ ով փնտրում է գտնում է։
Ով բախում է՝ բացվում է նրա առաջ։
Բախեցեք և կբացվի ձեր առաջ։
Որովհետև ով խնդրում է ստանում է։
Եվ ով փնտրում է գտնում է։
Ով բախում է՝ բացվում է նրա առաջ։
- Ստեղծագործական աշխատանք (թեման՝ սովորողի ընտրությամբ, ուսուցչի առաջարկով):
2. Գիրքը գիտելիքի առաջնային աղբուր է: Գրքի օգնությամբ մարդը կարողանում էիմանալ շատ ուշագրավ, հետաքրքիր տեղեկություններ: Տեխնալոգիաններիզարգացմանը զուգընթաց նվազում է գրքի կարևորությունը՝ամեն ինչ կահամացանցում, անհրաժեշտ է ընդամենը փնտրել:Սակայն այն հաճույքը, որ ստանումես գիրք կարդալուց, թերթելուց, ոչինչով հնարավոր չէ փոխարինել:Իմ ընկերՀարությունյան Տիգրանը գրքեր շատ է սիրում , նրա համար ամենալավ նվերը գիրքնէ, ես մի ժամանակ համաձայն չէի նրա հետ, բայց հիմա ես էլ եմ շատ ուրախանում երբինձ գիրք են նվիրում:
3. 2.Թարգմանական աշխատանք (թեման, բնագավառը՝ սովորղի ընտրությամբ, ուսուցչի առաջարկով):
Մտէք ընդ նեղ դուռն. քանզի ընդարձակ էդուռնն եւ համարձակ ճանապարհն` որտանի իկորուստ, եւ բազումք են, որ մտանեն ընդ նա: Քանզի անձուկ է դուռնն եւ նեղճանապարհն` որ տանի ի կեանս, եւ սակաւք են, որ գտանենզնա:
Մտեք նեղ դռնով, քանի որ լայն է կորստյան տանող դուռը։ Եվ ճանապարհըընդարձակ։ Եվ շատ են նրանք, որ մտնում են դրանով։ Իսկ դեպի կյանք տանող դուռընեղ է և ճանապարհը դժվար։ Եվ քչերն են միայն, որ գտնում են այն։
Было мне одиннадцать лет, все шло хорошо, из денег я предпочитал красные десятки, хотя давали мне в школу максимум желтоватые рубли. Тем не менее копейки все равно за людей мною не воспринимались, но лишь до тех пор, пока я не получил в подарок копилку. Опустив в классического борова первую монету, я сразу же лишился рассудка. Откуда-то взялась патологическая жадность и развился слух. Тратить деньги я перестал в принципе, а звон выпавшего из кармана чужого медяка начал слышать за несколько километров. Мне до дрожи в пятках хотелось поскорее наполнить свиноподобный сундучок и посчитать сокровища. Я даже начал взвешивать копилку на безмене, чем немало озадачил родителей, которые не понимали, как можно перевести силу тяжести в суммы. Незадолго до окончательного заполнения фарфоровый сейф переехал ко мне в кровать. Я засыпал и просыпался с ним в обнимку, так как боялся, что чудовища, вроде бы переставшие жить под моей кроватью уже пару лет как, вернутся и украдут накопленное.
Ես 11 տարեկան էի, ամեն ինչ լավ էր, գումարներից ես նախընտրում էի կարմիր տասանոցները,չնայած դպրոց գնալու համար ինձ տալիս էին դեղնավուն ռուբլիներ: Այնուամենայնիվ կոպեկիարժեքն իմ կողմիցչէր ընկալվում, մինչև այն պահը, երբ ես նվեր ստացա կասսա: Նրա մեջ իջեցլով առաջին կոպեկը ես լիովին կորցրեցի ինձ: Ինչ-որ տեղից առաջացավ պաթոլոգիակ անագահությունը և զարգացավ լսողությունս: Ես այլևս գումար չէի ծաղսում, իսկընկնող կոպեկի ձայնը ես սկսեցի լսել մի քանի կիլոմետրհեռավորությունից: Ես մինչևկրկունկներիս սառսուռն ուզում էի ինչքան հնարավոր է շուտ լցնել ռուբլիներովխոսանման կասսան և հաշվելգանձերը: Ես նույնիսկ սկսեցի կշռել կասսան կշեռով, որից հետո ծնողներիս մոտ առաջացավ տարակուսանք, որովհետևնրանք չէին հասկանում, թե ինչպես է հնարավոր զանգվածը դարձնել գումար: Մինչևկասսայի լիովին հավաքվել ,այն տեղափոխեցի իմ մահճակալ: Ես քնում և արթնանում էին կասսան գրկած, որովհետև վախենում էի, որ հրեշն, որն վերջերս է հեռացել իմմահրճակալի տակից ,կգա և կգողանա կուտակվածը:
Приближался Новый год. Я ожидал различных зимних подарков и собирался либо купить коньки к подаренной клюшке, либо наоборот. Чуть ли не второго января я торжественно расколотил ларец, растекся между монетами, облобызал каждую, посчитал несколько раз, разложил по номиналу и увидел нирвану всеми доступными на тот момент глазами. Ненадолго вернувшись в реальный мир, я задумался, как же это все поменять на бумажные деньги. Пришлось обратиться к бабушке, которая умилилась малолетнему скряге и согласилась помочь. На следующий вечер она сообщила, что обмен произошел, но попросила эти деньги на пару дней в долг. Я был горд – профинансировать практически главу семьи, это ли не верх могущества? Проценты брать не стал. Еще через день бабушка попала в больницу, о чем я узнал из случайно услышанного разговора родителей.
Մոտենում էր Նոր Տարին: Ես սպասում էի տարբեր ձմեռային նվերների ևպատրաստվում էի կամ գնել դահուկ ինձ նվիրված փայտի համար կամ հակառակը:Գրեթե հունվարի երկուսին ես կոտրեցի կասսան, հավաքեցի բոլոր կոպեկները,համբուրեցի բոլորը, հաշվեցի մի քանի անգամ, դրեցի հերթականությամբ և նայեցինրանց բոլորին՝ հասանելի ինձ աչքերով: Հետո վերադառնալով իրական աշխարհ, եսմտածեցի, ինչպես դրանք դարձնել թղթադրամներ: Ստիպված եղա դիմել տատիկին,որն համաձայնվեց օգնել ինչ-որ փոքր ժլատի : Հաջորդ գիշերն նա ասեց, որփոփոխությունը կատարվել է, բայց խնդրեց վերցնել այդ գումարն մի քանի օրից: Եսհպարտ էի, որ հովանավորեցի գրեթե ընտանիքի ամենագլխավորին, դալիազորության վերջին աստիճանը էր: Տոկոսներ չվերցրեցի: Մեկ օր անց տատիկնհայտվեց հիվանդանոցում, այդ ամենը ես լսեցի ծնողներիս խոսակցությունից:
Я, как мне кажется, не самый плохой человек и точно был хорошим ребенком. Меня близкие любили, и я их любил, заботился о них, рисовал открытки, читал с табуретки стихи, писал про семью в стенгазете, гордился, ценил, но в тот момент, когда я услышал о бабушкином несчастье, темная сила затоптала все ростки добродетели на поверхности моей души.
Ինչքան, որ ինձ թվում է, ես ամենավատ մարդը չեմ և հաստատ եղել եմ լավ երեխա:Ինձ մտերիմներս սիրում էին, ես նույնպես սիրում էին նրանց, հոգ էին տանում նրանցմասին, նկարում էի բացիկներ, աթոռի վրա նստած կարդում էիբանաստեղծություններ, գրում էի ընտանիքի վերաբերյալ և հետո այն ապրացնումպատին, հպարտանում էին ինձնով, գնահատում էին , բայց այդ պահին, երբ ես լսեցիտատիկի հետ կատարված դժբախտության մասին, սև ուժը ոտնակոխ արեցառաքինության բոլոր ծիլերն իմ հոգու:
«А что будет с моими деньгами, если…» Я возненавидел эту мысль, как только она появилась, и загнал ее в самый дальний угол моей головы, но и оттуда она сверкала пурпурно-фиолетовым. Нет, я, конечно, переживал, даже плакал, но мысль-то проскочила. Мне стало очень стыдно, мерзко и противно из-за ее рождения. Ох уж эти метания порядочного человека, которые на корню убивают возможность спокойного совершения непорядочных поступков!
Ինչ կլիսի իմ գումարին հետ, եթե……: Ես ատեցի այդ միտքը, այն պահին հենց այնառաջացավ և այդ միտքն հասցրեցի ամենահեռու կետն իմ գլխի, բայց միևնույն է նաայտեղից պսպղում էր մանուշակագույն գույնով: Ոչ, ես իհարկե է անհանգստանումէի, նույնիսկ լաց էի լինում, բայց հնարավոր է ,որ այն կատարվեր : Ես սկսեցի ամաչելև զզվել նրանից, որ տատիկս ծնվել է: Օ՜,այդ պարկեշտ մարդու զգացումնհնարավորություն չի տալիս կատարել անարժանապատիվ գործեր:
На мое и общее счастье, скоро выяснилось, что жизни бабушки ничего не угрожает, и я вновь начал ощущать себя достойным сыном своих родителей, пока опять же не подслушал разговор о потенциальных проблемах с бабушкиной памятью после случившегося.
Իմ և շրջապատի ուրախությամբ, շուտով պարզվեց, որ տատիկի կյանքի ոչինչ չիսպառնում, և ես նորից սկսեցի զգալ ինձ արժանապատիվ տղան իմ ծնողների, մինչևնորից լսեցի խոսակցություն պոտենցիալ խնդիրների տատիկի հիշողության հետոկատարվածից հետո:
Пока речь шла о жизни и смерти, свет во мне, разумеется, побеждал тьму, и я, конечно, не думал о деньгах, если не считать самого первого мгновения. Но вот теперь дьявол занялся мною всерьез, и он был в мелочах, точнее, в мелочи.
Երբ խոսը գնում է կյանքի և մահվան մասին, լույսն իմ մեջ, իհարկե հաղթում էր մթին,և ես իհարկե չէի մտածում գումարի մասին, եթե չհաշվենք ամենառաջին պահերի:Բայց արդեն սատանան զբաղվեց ինձնով լրջորեն, և այն անում էր մանրամասներին,ավելի ճիշտ մանրամասնորեն:
Я живо представил себе, как здоровая и невредимая бабушка возвращается домой, все счастливы, она все помнит, кроме своего долга. Воспаленное воображение нарисовало мне именно такую картину частичной потери памяти. «Лучше она бы что-то другое забыла, например про тройки в четверти или про разбитую вазу, но ведь не вспомнит именно про деньги, уж я-то чувствую». Пару дней я провел детально изучая амнезию по имевшейся в доме медицинской литературе. Обретенные таким образом знания меня не порадовали. Настроение ухудшилось до предела.
Ես տեղում պատկերացրեցի ինձ, ինչպես առողջ և անվնաս տատիկն վերադառնում էտուն, բոլորը ուրախ են, նա ամենինչ հիշում է, բացի պարտքից: Երևակայությանընկարեց ինձ հենց այդպիսի մի նկար, հիշողության մասնակի կորուստի վերաբերյալ:Ավելի լավ էր ,որ նա ուրիշ մի այլ բան մոռանալ, օրինակ երեքների և չորսերի մասին,կամ ջարդված ծաղկամանի մասին, բայց նա չի հիշի հենց գումարի մասին, ախ ես դազգում եմ: Մի քանի օր ես անցկացրեցի լիովին ուսումնասիրելով ամնիզիյան, տանըգտնվող ամբողջ բժշկական գրականության մեջ:Նորահայտ գիտելիքներ ստանալ ինձայդքան էլ չուրախացրին: Տրամադրությունս վատացավ մինչև վերջին սահմանը:
Ждать исхода не представлялось возможным, и я напросился на визит в больницу. Разумеется, признаваться в своих страхах у меня в планах не было, но как-то прояснить ситуацию с бабушкиной памятью хотелось.
Սպասել արդյունքին հնարավոր չէր, և ես խնդրեցի գնալ հիվանդանոց: Իհարկե,խոստովանել իմ վախերի մասին չէր մտնում իմ պլանների մեջ, բայց ինչ-որ կերպպարզաբանել տատիկի հետ կատարվածն ուզում էի:
По дороге я провел разведку.
– Папа, а что, бабушка может про меня совсем забыть? – полным трагического сочувствия голосом поинтересовался я у хорошего врача.
– А что ты натворил? – без тени сомнения в причинах моей сентиментальности отреагировал хороший отец, знавший, с кем имеет дело.
Ճանապարհին ես հետախուզություն կատարեցի :
-Հայրիկ, տատիկը կարող է լիովին մոռանալ իմ մասին, լիովին ողբերգական ձայնով հարցրեցի ես, լավագույն բժիշկին:
-Ինչ ես դու արել, առանց կասկածելով իմ գերզգայունության մեջ, արձագանքեց հայրիկը, նա գիտեր, թե ում հետ գործ է ունի:
— Я ничего, просто так спросил.— Изобразить научный интерес мне, очевидно, не удалось.
— Ты не волнуйся, я, если что, про тебя напомню.
После этих слов я замолчал до самой палаты.
— Ну вот вы зачем ребенка в больницу притащили? — Бабушка была достаточно бодра.
— Сам вызвался,— порадовал папа.
— Спасибо, Сашуль, мне очень приятно, как дела?
А вот мне не было очень приятно. Вновь на меня напали стыд и самобичевание.
«Спроси, спроси ее про дни перед больницей»,—шептал в ухо внутренний демон, державший в руках коньки, на которые я собирал деньги.
— Хорошо,— выдавил я из себя.
— Очень твоей памятью интересовался,— огрел дубиной меня и демона смеющийся отец.
Я мгновенно вспыхнул.
— Моей памятью? — удивилась бабушка.
Я ненавидел себя, весь мир, деньги, коньки, копилки и особенно папу.
— Ага, вероятно, рассчитывает, что ты о чем-нибудь забудешь, уж слишком тревожный голос у него был, когда спрашивал.— Отец упивался моментом, не подозревая, что его предположение диаметрально противоположно истине.
— Слушай, а может, у меня и правда с памятью проблемы? Саня, напомни, что я должна забыть? Я не буду ругать, просто я и правда грехов за тобой не помню
последнее время.
Если бы я тогда знал, что такое сюрреализм, то точно бы охарактеризовал ситуацию этим словом.
— Ты ничего не должна забыть! Я правда просто так спросил, когда услышал про болезнь! Я же все изучаю! — Я уже почти рыдал, но это была правда, я
практически жил внутри Большой советской энциклопедии, если вдруг узнавал о чем-то новом.
— Да ладно, успокойся ты, ну забыла — значит, забыла, считай, что тебе повезло,— с улыбкой на лице попыталась успокоить меня бабушка.
— Ты не волнуйся, я, если что, про тебя напомню.
После этих слов я замолчал до самой палаты.
— Ну вот вы зачем ребенка в больницу притащили? — Бабушка была достаточно бодра.
— Сам вызвался,— порадовал папа.
— Спасибо, Сашуль, мне очень приятно, как дела?
А вот мне не было очень приятно. Вновь на меня напали стыд и самобичевание.
«Спроси, спроси ее про дни перед больницей»,—шептал в ухо внутренний демон, державший в руках коньки, на которые я собирал деньги.
— Хорошо,— выдавил я из себя.
— Очень твоей памятью интересовался,— огрел дубиной меня и демона смеющийся отец.
Я мгновенно вспыхнул.
— Моей памятью? — удивилась бабушка.
Я ненавидел себя, весь мир, деньги, коньки, копилки и особенно папу.
— Ага, вероятно, рассчитывает, что ты о чем-нибудь забудешь, уж слишком тревожный голос у него был, когда спрашивал.— Отец упивался моментом, не подозревая, что его предположение диаметрально противоположно истине.
— Слушай, а может, у меня и правда с памятью проблемы? Саня, напомни, что я должна забыть? Я не буду ругать, просто я и правда грехов за тобой не помню
последнее время.
Если бы я тогда знал, что такое сюрреализм, то точно бы охарактеризовал ситуацию этим словом.
— Ты ничего не должна забыть! Я правда просто так спросил, когда услышал про болезнь! Я же все изучаю! — Я уже почти рыдал, но это была правда, я
практически жил внутри Большой советской энциклопедии, если вдруг узнавал о чем-то новом.
— Да ладно, успокойся ты, ну забыла — значит, забыла, считай, что тебе повезло,— с улыбкой на лице попыталась успокоить меня бабушка.
-Ես ոչինչ, ուղղակի հարցրեցի,- գիտական հետաքրքրություն ցուցադրել, ակնհայտ է,ինձ չհաջողվեց:
-Դու մի անհանգստացիր, ես, եթե ինչ-որ բան լինի, քո մասին կհիշեցնեմ:
Այս խոսքերից հետո ես լռեցի մինչև պալատն գնալը:
-Ահա, ինչու եք երեխային բերել հիվանդանոց,- տատիկն եղել է ավելի քան ակտիվ:
-Ինքն պահանջեց,- ուրախացրեց հայրիկն:
-Շնորհակալ եմ Սաշուլ, ինձ համար շատ հաճելի է, ինչպես ես:
Բայց ինձ այնքան հաճելի չէր: Կրկին ինձ վրա հարձակվեց ամոթն և ինքնորոշմանկշտամբումն:
Հարցրու, հարցրու իրեն հիվանդանոցում անցկացրած օրերի մասին,- ասում էին իրենականջին ներքին սատանան, ձեռքում բռնելով коньки, որում ես հավաքում էիգումարը:
-Լավ,- դժվարությամբ ասեցի ես:
-Քո հիշողությամբ շատ էին հետաքրքվել,- հարվածեց ինձ և սատանային փայտովծիծաղացող հայրիկը:
-Ես անմիջապես բռնվեցի:
-Իմ հիշողությամբ,-զարմացավ տատիկն:
Ես ատում էի ինձ, ամբողջ աշխարհն, գումարը, դահուկները, կասսաները ևհատկապես հայրիկին:
-Իհարկե, երևի, կարծում է, որ դու ինչ որ բանի մասին կմոռանաս, շատ մտահոգիչձայն ուներ , երբ հարցրեց այդ մասին,- ասաց հայրիկը:
-Հայրիկ չօգտվեց պահից, չկասկանալով, որ այն ենթադրությունը տրամագծորենհակառակն է ճշմարտությանը:
-Լսիր, հնարավոր է, որ իմ հիշողության հետ իսկապես ինչ որ խնդիր կա: Սանյահիշեցրու թե ինչ պետք էի ես մոռանայ: Ես չեմ զայրանա, ուղղակի ես ինչ-որ վատարարք քեզանից չեմ հիշում:
-Եթե ես այդ պահին իմանաի թե ինչ է սյուրռեալիզմը, ապա ճիշտ կանեի բնութագրելտվյալ դրությունը այդ բառով:
-Դու ոչինչ չպետք է մոռանաս: Ես իսկապես ուղղակի հարցրեցի, երբ լսեցիհիվանդության մասին: Ես արդեն ամենինչ ուսումնասիրում եմ:
-Ես քիչ էր մնում լաց լինեի, բայց նրան ինչ ես ասեցի այդ ամենը ճիշտ էր, ես գրեթեապրում էին Մեծ խորհրդարանային հանրագիտարանի մեջ, միայն թե հանկարծիմանայի ինչ-որ նոր բան հիվանդության մասին:
-Լավ, հանգստացիր ես մոռացել եմ,- ես մոռացել եմ իմացիր քո բախտն բերել է, -ժպիտով փորձեց հանգստացնել ինձ տատիկն:
На этой фразе даже демон внутри меня начал смеяться. Я же просто был готов взорваться на месте. «Повезло?!»
— Я пошел в туалет,— прикрывая свой отход, произнес я дрожащим голосом, полным обиды и разочарования.
«Деньги — зло. Я тону во вранье. Я больше никогда, никогда…» — и далее целый список, заканчивающийся клятвой не давать в долг более, чем готов потерять. Вот такие мысли крутились в моей голове все дорогу из больницы домой.
Вечером папа сдал мне мелочь, как это периодически происходило весь последний месяц, и спросил:
— Когда копилку-то разбиваешь?
Мне стало совсем нехорошо. В списке «никогда более» ложь находилась на первом месте, а рассказать отцу о судьбе накоплений в нынешних обстоятельствах означало бы катастрофу. Редко когда так ясно осознаешь полную безвыходность своего положения.
Похолодевшими губами я пролепетал:
— Я ее уже разбил, так что мелочь больше не нужна, спасибо.
— О как, и сколько насобирал? — не отвлекаясь от книжки, поинтересовался отец.
Его равнодушие так диссонировало с бурей, бушевавшей внутри меня, что мне казалось, этот контраст осязаем и виден невооруженным взглядом, как парашют Штирлица в известном анекдоте.
— Двенадцать рублей.— Обреченность чувствовалась в каждом слове.
— Куда дел?
Я как раз в тот момент читал «Колодец и маятник» Эдгара По. В рассказе инквизиция создала комнату, стены которой сжимаются, загоняя жертву в бездонный колодец.
— В долг дал,— выполз ответ.
«Господи, если он не спросит „кому“, я обещаю тебе… ну, в общем, все обещаю, что хочешь!!!»
— Кому? — Папа отвлекся от книги и посмотрел на меня с неподдельным любопытством.
Бога нет. Ох. Я опустил глаза, обмяк, усох и начал сознаваться:
— Баб…
И вдруг зазвонил телефон. Я рванул к нему, как раб с плантации:
— Але!
— Саня, это бабушка, папа дома? И, кстати, не забудь у меня свои двенадцать рублей забрать, когда в следующий раз придешь.
— Да мне не горит.— От моих щек в тот момент можно было прикуривать.— Пап, тебя.
За время папиного разговора я стремительно почистил зубы, разделся, лег спать и, понимая, что не засну, стал учиться изображать спящего. Папа так и не
заглянул. Я вошел в роль и вырубился.
— Я пошел в туалет,— прикрывая свой отход, произнес я дрожащим голосом, полным обиды и разочарования.
«Деньги — зло. Я тону во вранье. Я больше никогда, никогда…» — и далее целый список, заканчивающийся клятвой не давать в долг более, чем готов потерять. Вот такие мысли крутились в моей голове все дорогу из больницы домой.
Вечером папа сдал мне мелочь, как это периодически происходило весь последний месяц, и спросил:
— Когда копилку-то разбиваешь?
Мне стало совсем нехорошо. В списке «никогда более» ложь находилась на первом месте, а рассказать отцу о судьбе накоплений в нынешних обстоятельствах означало бы катастрофу. Редко когда так ясно осознаешь полную безвыходность своего положения.
Похолодевшими губами я пролепетал:
— Я ее уже разбил, так что мелочь больше не нужна, спасибо.
— О как, и сколько насобирал? — не отвлекаясь от книжки, поинтересовался отец.
Его равнодушие так диссонировало с бурей, бушевавшей внутри меня, что мне казалось, этот контраст осязаем и виден невооруженным взглядом, как парашют Штирлица в известном анекдоте.
— Двенадцать рублей.— Обреченность чувствовалась в каждом слове.
— Куда дел?
Я как раз в тот момент читал «Колодец и маятник» Эдгара По. В рассказе инквизиция создала комнату, стены которой сжимаются, загоняя жертву в бездонный колодец.
— В долг дал,— выполз ответ.
«Господи, если он не спросит „кому“, я обещаю тебе… ну, в общем, все обещаю, что хочешь!!!»
— Кому? — Папа отвлекся от книги и посмотрел на меня с неподдельным любопытством.
Бога нет. Ох. Я опустил глаза, обмяк, усох и начал сознаваться:
— Баб…
И вдруг зазвонил телефон. Я рванул к нему, как раб с плантации:
— Але!
— Саня, это бабушка, папа дома? И, кстати, не забудь у меня свои двенадцать рублей забрать, когда в следующий раз придешь.
— Да мне не горит.— От моих щек в тот момент можно было прикуривать.— Пап, тебя.
За время папиного разговора я стремительно почистил зубы, разделся, лег спать и, понимая, что не засну, стал учиться изображать спящего. Папа так и не
заглянул. Я вошел в роль и вырубился.
Эпилог
Через два дня я заехал к бабушке, забрал деньги, положил их в варежку, которую немедленно оставил в трамвае. Я не удивился и не расстроился. В графе «Уроки» стояло «Оплачено».
А рассказ этот о бабушкином великодушии и такте. Именно эти качества, к сожалению, все реже и реже встречаются в людях.
А рассказ этот о бабушкином великодушии и такте. Именно эти качества, к сожалению, все реже и реже встречаются в людях.
Այդ արտահայտության վրա նույնիսկ սատանան իմ հոգում սկսեց ծիծաղել: Իսկ եսարդեն պատրաստ էին պայթել տեղում: Բախտդ բերեց:
-Ես գնացի պետքարան,-փակելով իմ գնալու ճանապարհ, արտասանեցի եսդողդոջյուն ձայնով, լի ամոթանքով և հիասթափությամբ: Գումարը չարիք է: Եսխորտակվում եմ խաբեության մեջ, և ես երբեք երբեք… շարունակ մի մեծ ցուցակ, որնավարտվում է այսպիսի խոսքերով ,,երդվում եմ որ ոչ ոքի չեմ տա գումար պարտքայնքան, ինչքան պատրաստ եմ կորցնել: Հենց այդպիսի մտքեր են պտտվում իմգլխում, ամբողջ վերադարձի ճանապարհը հիվանդանոցից: Կեսօրին հայրիկն տվեցինձ մի փոքրիկ գումար, որն նա անում էր ամենօր և այդպես մեկ ամիս հարցնում է:
-Երբ ես կասսան կոտրելու:
Ես զգացի ինձ ավելի վատ: Ցուցակում ,,երբեք էլ,, խաբեությունը գտվնում էր առաջինտեղում, իսկ պատմել հայրիկին կուտակումների ճակատագրի մասին, ներկայիսպարագայում կնշանակեր աղետ: Քիչ է լինում այնպիսի պահ, երբ դու պարզգիտակցում ես, որ քո իրավիճակն անհույս է: Սառած շրթունքներով ես ասեցի:
-Ես այն արդեն կոտրել եմ, այդ պատճառով էլ գումար էլ պետք չէ:
-Ինչքան և ինչպես ես հավաքել,- ուշադրությունը գրքին հետաքրքրվեց հայրիկը;
Նրա այնտարբերությունը այնպես էր նման փոթորիկ, որն պտտվում էր իմ հոգումայնպես, որ ինձ թվում էր, այս հակադրությունը շոշափվելի և տեսանելի է անզենաչքով, ինչպես Շտրիլիցի օդապարիկն հայտնի կատակում:
-Քսան ռուբլի,-հույսն կորում էր ամեն մի բառում
-Ինչ ես արել այդ գումարը:
Ես հենց այդ պահին կարդում էին ,,Ջրհոր և ճոճանակը,, Էդվարդ Պո: Պատվածքումինկվիզիցիան ստեղծել էր մի սենյակ, որի պատերն նեղանում են, տանելով անմեղմարդուն անհատակ ջրհորի մեջ:
-Պարտքով տվել եմ,-բերանիցս թռավ պատասխանը:
Աստված, եթե նա չհարցնի ում, ես խոստանում եմ … դե, ընդհանուր առմամբ, ամենինչ կանեմ, ինչ ուզում ես:
-Ում,- հայրիկն գրքից շեղվեց և նայեց ինձ վրա անկեղծ հետաքրքրությամբ:
Աստված չկա: Ոհ: Ես իջեցրեցի իմ աչքերն, փափկեցի, չորացա և սկսեցիխոստովանել:
-Տատիկին:
Եվ ահա զանգեց հեռախոսն: Ես վազեցի նրա մոտ, որպես ստրուկն տնակից:
-Ալո:
-Սանյա տատիկն է, հայրիկն տանն է: Եվ չմոռանաս իմ մոտ են քո քսան ռուբլինչմոռանաս վերցնել, երբ հաջորդ ագամ կգաս:
-Այո ես չեմ տաքասել: Իմ այտերից հնարավոր էր ծխել: Հայրիկ քեզ են կանջում:
За время папиного разговора я стремительно почистил зубы, разделся, лег спать и, понимая, что не засну, стал учиться изображать спящего. Папа так и не
заглянул. Я вошел в роль и вырубился.
заглянул. Я вошел в роль и вырубился.
Эпилог
Через два дня я заехал к бабушке, забрал деньги, положил их в варежку, которую немедленно оставил в трамвае. Я не удивился и не расстроился. В графе «Уроки» стояло «Оплачено».
А рассказ этот о бабушкином великодушии и такте. Именно эти качества, к сожалению, все реже и реже встречаются в людях.
А рассказ этот о бабушкином великодушии и такте. Именно эти качества, к сожалению, все реже и реже встречаются в людях.
Հայրիկի խոսալու ընթացքում ես արագ լվացի իմ ատամները, հանվեցի, պառկեցիքնելու, և հասկացա, որ չեմ կարող քնել, սկսեցի սովորել պատկերել մարդուն ովքնած է: Հայրիկ այնդպես էլ չմտավ: Ես մտա դերի մեջ և քնեցի:
Էտիլոգ
Երկու օրից ես քնացի տատիկի մոտ, վերցրեցի գումար, դրեցի այն ձեռնոցների մեջ,որն միամտորեն թողեցի տրամվայում: Ես չզարմացա և չտխրեցի: ,,Դասեր,,սյունակում դրված էր ,,մուծած,, է: Իսկ այս պատվածքն դա տատիկի մեծահոգությունըև նրբազգացության մասին է: Հենց այդ որակն է, որ ցավոք, ավելի ու ավելիհազվադեպ է հանդիպվում մարդկանց մոտ:
Комментариев нет:
Отправить комментарий